Rumsinteriörer i furu från AssiDomän

Rumsinteriörer i furu från AssiDomän AssiDomän har tagit steget in i byggvaruhusens och stormarknadernas hyllor för inredningssnickerier. Det är AssiDomän Interiör som med ett nytt butikssortiment för fast heminredning erbjuder paneler, limfog- och hyllprodukter både för gör-det-själv kunder och proffssnickare. - Vi tänker bli Nordens ledande leverantör av fast heminredning i furu, säger Roger Asserståhl, VD för AssiDomän Skog & Trä. Denna långsiktiga satsning på förädling av kvalitetsträ gör vi för att komma ännu närmare slutkonsumenten och därmed stärka AssiDomäns varumärke. I AssiDomäns sortiment för fast heminredning i furu ingår bl.a. hobbyskivor, tak- och väggpaneler, lister, dekordetaljer, hyllor och förvaringslådor. På sikt kommer även golv att ingå. Sortimentet är under utveckling men redan idag finns en komplett gör-det-själv sats på Beijers byggvaruhus i Stockholm, Umeå, Skellefteå, Sundsvall och Örebro. Delar av sortimentet säljs även på OBS! och några av de större norska byggvaruhusen. Förutom svensk och norsk marknad bearbetas även andra nordeuropeiska marknader som Danmark, England och Tyskland. Gemensamt för en stor del av produkterna är att de är tillverkade av tall av hög kvalitet från AssiDomäns egna skogar. Målsättningen är att merparten av produkterna ska miljöcertifieras enligt FSC, en garanti för våra kunder att vi sköter skogen på ett ansvarsfullt sätt. AssiDomäns butiskssortiment för fast heminredning innehåller främst produkter från AssiDomän Interiörs tillverkning i Västerbotten. Bland övriga tillverkare märks i första hand Niab (hyllor) och Förenade Well (förvaringslådor), båda enheter inom AssiDomän. AssiDomän Interiös limfog- och hyllproduktion bedrivs i Malå medan panel- och listproduktion bedrivs i Kvarnåsen, Norsjö, där också företagets ledning ligger. Förutom de nämnda komsumentprodukterna tillverkar AssiDomän Interiör bl.a. trallvirke för utomhusbruk samt ämnen och komponenter för industrikunder. AssiDomän Interiör beräknas 1998 omsätta ca 200 miljoner kr och sysselsätter idag drygt 100 personer. AssiDomän Interiör blir därmed ett av landets större träförädlingsföretag. 1998-02-18 AssiDomän Skog & Trä AB För ytterligare information: Björn Åström, tf VD, mobil: 070-326-25 26, tel: 0953-413 00 AssiDomän Interiör AB, Kvarnåsen, 935 92 Norsjö ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/02/18/19990413BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/02/18/19990413BIT00110/bit0002.pdf