Sveaskog ger bättre betalt för skogsråvaran

Efterfrågan på skogsråvara är stor. För att säkra leveranserna till våra kunder höjer vi nu priset med 25 kronor per kubikmeter för både barr- och granmassaved.

”Många av våra kunder har genomfört eller aviserat ökade investeringar i sina anläggningar, vilket är oerhört positivt för regionen. Det innebär att produktionen ökar och därmed också behovet av råvara, framförallt barrmassaved. För att möta detta vässar vi nu vårt erbjudande till lokala skogsägare genom att ge dem ännu bättre betalt”, säger Håkan Broman, kundansvarig på Sveaskog i Mellansverige.

Sveaskogs ökade behov av råvara från privata skogsägare gör även hösten till en gynnsam period för åtgärder i skogen.

”Det är en bra tid att gallra för att skapa ökade värden i framtida timmeravverkningar”, säger Martin Bäck, köpledare i Sveaskogs resultatområde Södra Bergslagen.

Det nya erbjudandet gäller från och med den 9 oktober i Härjedalen, Hälsingland, Gästrikland, Södermanland, Närke och södra Västmanland

För mer information, kontakta:

Håkan Broman , kundansvarig Sveaskog, tel: 070-258 29 92

Martin Bäck , köpledare Sveaskog, tel: 070-237 73 01

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag och säljer timmer, massaved, biobränsle, skogsplantor och skogliga tjänster. Sveaskog kompletterar utbudet från egen skog med inköp från andra skogsägare, byten och import. Dessutom gör Sveaskog markaffärer och utvecklar skogen som en plats för fiske, jakt och andra naturupplevelser. Skogen och dess tillgångar är Sveaskogs kärnverksamhet och hållbar utveckling genomsyrar allt som görs. Sveaskog är anslutet till FSC ® .
Läs mer på
www.sveaskog.se