Viveka Beckeman ny chefsjurist på Sveaskog

Viveka Beckeman har utsetts till ny chefsjurist i Sveaskog. Hon tillträder tjänsten i september-oktober.

-       Jag är mycket glad över att Viveka Beckeman tackat ja till arbetet som chefsjurist på Sveaskog. Hon har en gedigen bakgrund inom juristyrket och kommer att tillföra värdefull erfarenhet och kunskap till Sveaskog, säger vd P-O Wedin.

Viveka Beckeman är sedan 2006 chefsjurist och medlem av koncernledningen på Aditro Holding AB som är ett tjänsteföretag inom HR-, löne- och ekonomiförvaltning. Tidigare har hon arbetat i åtta år på advokatfirman Vinge, varav några år som utlånad till Industri Kapital i London och Stockholm.

-       Jag ser fram emot att börja på Sveaskog, som jag känner till sedan min tid på Vinge. Det ska bli roligt och utmanande att arbeta i en helt ny bransch. Jag är också nyfiken på att arbeta i ett statligt företag och att träffa nya människor med helt andra kunskaper, säger Viveka Beckeman.

Sveaskogs nuvarande chefsjurist Solveig Aspholm kvarstår i tjänsten till Viveka Beckeman tillträder i september-oktober.

Viveka Beckeman är född 1971 och har en jur kand från Lunds Universitet 1996.

För mer info:
Viveka Beckeman, tillträdande chefsjurist Sveaskog, tfn 0702-752 448
P-O Wedin, vd Sveaskog, tfn 076–130 42 01
Linda Andersson, informationschef Sveaskog, tfn 070 – 872 22 05

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag. Vi säljer timmer, massaved och biobränsle. Vi gör också markaffärer och arbetar med jakt, fiske och andra naturupplevelser. I allt vi gör värnar vi en hållbar utveckling. Skogen är kärnan för oss och därför driver vi utvecklingen av dess värden. Vi omsätter 7 miljarder kronor och är ca 720 anställda. Läs mer på www.sveaskog.se