Sofia Axelsson ny VD och Koncernchef för Svedbergs

Sofia Axelsson blir från och med 9 oktober 2017 ny VD och Koncernchef för Svedbergs, med moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB. Hon efterträder Fredrik Björkman som varit VD sedan 2013.

Anders Wassberg, styrelseordförande i Svedbergs i Dalstorp AB, ger följande kommentar till skiftet.

”Sofia Axelsson kommer att fortsätta att bygga koncernen och förstärker bolagets kommersiella kompetens. Det kommersiella är en viktig hörnsten i verksamhetens utveckling framåt. Erfarenheterna kommer både från branschen och utanför den, senast som Marknadsdirektör i Husqvarna Group.

Fredrik Björkman kommer att fortsätta som vice VD i ledningen för koncernen, där han bland annat återtar rollen som Ekonomi- och Finansdirektör. Ett viktigt område att arbeta med blir att inom valda områden fortsätta integrationen av det senaste förvärvet Macro Design som gjordes i slutet av 2016.”

För ytterligare information kontakta;

Anders Wassberg, styrelsens ordförande, telefon +46 734 27 08 01

Denna information är sådan information som Svedbergs i Dalstorp AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 augusti 2017 kl. 08.00 CET.

Svedbergs startades 1920 och koncernen är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Koncernen bedriver sin verksamhet under varumärkena Svedbergs och Macro Design. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp utanför Ulricehamn och dotterbolaget Macro Design i Laholm.