Annonspaketet HelaByggsverige stärks med Byggindustrin

Det digitala annonspaketet HelaByggsverige stärks ytterligare. Byggindustrin.com blir nu en ny del i paketet.

Svensk Byggtjänst och Sverige Bygger startade HelaByggsverige under våren 2008. Ambitionen var att ge annonsörerna ett kraftfullt digitalt annonspaket i byggbranschen. Paketet introducerades med två annonsbärande sajter; Byggkatalogen.se och Sverigebygger.se. Byggkatalogen når föreskrivande led och inköpare när de söker byggmaterial. Sverige Bygger innehåller aktuell information om byggprojekt och byggföretag. – Vi hade identifierat ett tydligt behov av att kunna nå en större grupp beslutsfattare i byggbranschen, därför skapade vi annonspaketet HelaByggsverige. Paketet har en hög räckvidd och en kvalificerad målgrupp. Det finns idag ingen B2B-lösning i byggbranschen som är i närheten, säger Jonas Berg, produktchef för Byggkatalogen på Svensk Byggtjänst. Utvidgas med Byggindustrin För att göra annonspaketet ännu slagkraftigare, har man nu valt att lägga till en nyhetssajt – Byggindustrin.com. – Byggindustrin är i detta sammanhang en given aktör för att skapa en ännu bättre produkt för annonsören. Som den ledande nyhetstidningen i branschen tillför Byggindustrin en mycket intressant målgrupp, säger Jonas Berg. – Vi ser ett ökat intresse för digital annonsering som når beslutsfattare i byggbranschen. Genom samarbetet inom HelaByggsverige erbjuder vi en mycket effektiv kanal, säger Staffan Åkerlund, chefredaktör på Byggindustrin. I samband med utvidgningen av HelaByggsverige tar Informa över försäljningsuppdraget. HelaByggsverige erbjuder annonsbanners som exponeras för över 70 000 unika besökare per månad. Annonserna exponeras på fem olika B2B-sajter (www.byggkatalogen.se, www.byggindustrin.com samt www.sverigebygger.se och dess ”systersajter” www.byggprojektplatsen.se och www.byggsok.se). Annonserna finns även med i e-postutskick från Byggkatalogen och Sverige Bygger. För ytterligare information kontakta Jonas Berg, Byggkatalogen, 08-457 10 00, jonas.berg@byggtjanst.se, Staffan Åkerlund, 08-665 36 65, staffan@byggindustrin.com eller Peter Åhs, 070-552 07 36, peter.ahs@sverigebygger.se Du kan även besöka www.helabyggsverige.se Information om företagen bakom HelaByggsverige finns på: www.byggkatalogen.se | www.byggindustrin.com | www.sverigebygger.se

Om oss

När man bygger nytt, förvaltar eller förändrar ställs stora krav på kunskap, information och samordning. Därför finns Svensk Byggtjänst. Sedan 1934 har vi samlat in, strukturerat och sålt den information som krävs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar. Svensk Byggtjänst är välkänt hos de flesta byggproffs, och hundratusentals nöjda kunder har valt att handla hos oss.