Distanshandelsdagen 2014 blir större än någonsin

Report this content

Den digitala handeln slår alla rekord och intresset är stort för e-handlarnas egen mötesplats Distanshandelsdagen. Årets event äger rum i Borås den 30 januari och bland talarna finns många av de ledande experterna på digital handel.

Allt fler lockas av möjligheterna med digital handel, men för den som ännu inte tagit steget kan det vara svårt att veta var man ska börja. Andra har utvecklat försäljningen online, men inser att det gäller att hela tiden hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna på området. Oavsett vilket finns mycket att hämta på Distanshandelsdagen 2014.

- Distanshandelsdagen ger en möjlighet att ta del av allt det viktigaste marknaden har att erbjuda när det gäller tjänster till dig som är eller vill bli e-handlare, säger Jonas Ogvall, vd för svensk Distanshandel, som arrangerar dagen.

Med sina 115 utställare och närmare 1000 besökare är Distanshandelsdagen Sveriges största mässa för den digitala handeln. I år framträder också rekordmånga talare, 24 spännande namn från både Sverige och andra länder.

Digitaliseringen inom handeln sker snabbt och talarna har valts ut för att ge en bred bild av allt nytt som händer. Bland annat berättar omvärldsanalytikern Stefan Hyttfors om framtidens trender när det gäller digital handel och Jonathan Reynold från University of Oxford talar om hur man ökar lönsamheten i ett e-handelsföretag.

På den akademiska scenen framträder Anna Bengelsdorff, Anna Lokrantz och Tanja Olsson från Swedish Institute of Innovative Retailing, som forskar om innovation och konsumentbeteende. Deras vision är att skapa ett Handelslabb, där forskare och företag kan mötas.

Besökarna kan också ta del av inspirerande företagsberättelser. Bland annat delar Charles von Abercron med sig av historien bakom Glossybox, ett unikt och framgångsrikt koncept där kunderna månadsvis får hem en elegant låda med modemagasin och hudvårdsprodukter.

Distanshandelsdagen äger rum den 30 januari 2014 mellan klockan 8 och 17

på Åhaga i Borås.

För mer och fördjupad information om Distanshandelsdagen 30 januari i Borås, vänligen se: http://svenskdistanshandel.se/events-2/distanshandelsdagen/

Det går även utmärkt att ta direkt kontakt med Svensk Distanshandel:

Jonas Ogvall, VD Svensk Distanshandel, på tel. +46 709 76 44 26 eller e-mail: jonas.ogvall@distanshandel.se

Distanshandelsdagen finns också på twitter #sdh14 och YouTube.

Om Svensk Distanshandel:

Svensk Distanshandel är intresseorganisationen för den digitala handeln i Sverige och verkar för att framtidssäkra medlemmarnas digitala verksamhet. Som medlem i Svensk Distanshandel får svenska e-handelsföretag hjälp med både frågor och förslag som bidrar till ett tryggare, smartare och mer lönsamt digitalt företagande. Svensk Distanshandel driver affärsutveckling tillsammans med marknadens största aktörer och leverantörer. Tillsammans med våra medlemmar gör vi det enklare att handla på nätet. Svensk Distanshandel är en del av Svensk Handel.