Svensk Franchise och Happyr lanserar digital mötesplats för franchiseföretagande

Happyrs redan väletablerade samarbete med Svensk Franchise, en intresseorganisation som verkar för att främja franchise som företagsform, utvidgas nu ytterligare genom en gemensam lansering av webbmötesplatsen Franchisejobb.com.

Det gemensamma målet är att lyfta fram de många möjligheter som finns inom franchise - både som medarbetare, franchisetagare och inom styrelsearbete.

-        Franchiseföretagande sysselsätter oerhört många människor i Sverige. Med Franchisejobb.com vill vi på Happyr bidra till att utveckla branschen genom att hjälpa fler människor att hitta karriärmöjligheter och möjligheter som egen företagare inom franchising. Tillsammans med Svensk Franchise ser vi fram emot att kunna skapa ännu bättre förutsättningar för branschen och samtidigt ge jobb inom franchising ett naturligt hem, säger Lennart Engelhardt, VD på Happyr.

Franchiseföretagande i Sverige omsätter nära 277 miljarder kronor och sysselsätter drygt 144 000 personer. Idag finns det ingen karriärportal specifikt dedikerad till att både hjälpa franchisegivare att attrahera franchisetagare och franchisetagare att attrahera nya medarbetare.

På Franchisejobb.com kommer besökare bland annat att kunna söka bland hundratals lediga jobb och upptäcka de många karriärvägar som finns i branschen. Som franchiseföretagare kommer man att erbjudas en rad marknadsföringsmöjligheter för att attrahera medarbetare, franchisetagare och även styrelsemedlemmar.

Happyr är teknik- och innovationspartner till Svensk Franchise och står för utveckling av Franchisejobb.com samt för drift och innehåll på webbsidan.

-        Behovet av en samlingsplats för karriärmöjligheter inom franchise är stort och vi är glada över att vi nu kan erbjuda Sverige en värdeskapande mötesplats med ett levande innehåll. Det som gör Franchisejobb.com så unik är det samlade grepp som vi tar kring att synliggöra alla möjligheter som finns för att verka i franchise-branschen, både som anställd, egen företagare och styrelsemedlem. Vi är övertygade om att meritvärdet av att kunna och förstå kedjedrift kommer att bli tydligt och relevant med hjälp av Franchisejobb.com. Tillsammans med vår innovationspartner Happyr, som verkligen förstått och varit lyhörda för branschens behov och utmaningar, ser vi fram emot att lansera den nya mötesplatsen inom kort, säger Johan Martinsson, VD på Svensk Franchise.

Franchisejobb.com lanseras officiellt den 27 november i samband med FranchiseEvent 2018 som anordnas av Svensk Franchise.

För mer information, kontakta:

Lennart Engelhardt, VD, Happyr
070-666 14 01,
lennart@happyr.com

Johan Martinsson, VD, Svensk Franchise
070-893 66 50, johan@svenskfranchise.se

Om Svensk Franchise
Svensk Franchise är en intresseorganisation som sedan över 40 år verkar för att franchise som företagsform ska utvecklas och bedrivas klanderfritt. Svensk Franchise är medlemsorganisationen för alla som arbetar med franchise, både som franchisegivare och som franchisetagare. www.svenskfranchise.se

Om Happyr
Happyr grundades i Sverige 2012 av samhällsentreprenörer med en gemensam målsättning: Att hjälpa alla människor att trivas bättre på jobbet och samtidigt revolutionera arbetsmarknaden med digitala verktyg som tvingar bort fördomar. Happyr är en molnbaserad jobbmatchningstjänst som på ett fördomsfritt, vetenskapligt och effektivt sätt genomför kvalificerad matchning av människors värdegrund, personlighet, kompetens, motivation och andra viktiga faktorer med arbetsgivares värdegrund och behov. Idag används Happyr av tusentals arbetsplatser i Sverige, Danmark och Ryssland. www.happyr.com