Årets julklapp för golfare

Report this content

Säg den golfare som inte längtat efter att svingproblemen eller puttfrossan ska försvinna eller bara något som kan göra spelet ännu roligare! Nu finns hjälpen!

DVD:n Golfskolan är en given julklapp för alla golfare, oavsett handicap eller skicklighet! Golfskolan är en succé i Svensk Golf och på Golf.se där mer än en miljon nedladdningar av instruktionsfilmerna gjorts. Filmerna har nu blivit en DVD som innehåller närmare två timmars svingtips med några av Sveriges bästa golfinstruktörer. Med innovativa, pedagogiska tips och övningar får tittaren bland annat hjälp med att ta sig ur bunkern, räta ut slagen, vässa närspelet och slå längre drivar. Dessutom visar två av våra svenska stjärnor, Catrin Nilsmark och Daniel Chopra, hur du slår specialslagen som kryddar spelet. Som bonusmaterial ger bollkonstnären Peter Jöhncke en magisk golfshow som till och med får proffsen att tappa hakan. Det här är första gången golfinstruktioner görs som DVD med svenska instruktörer och på svenska språket. DVD:n kan köpas på Åhléns, Stadium, Dormy med flera försäljningsställen. Den kan också enkelt beställas genom att gå in på Golf.se. Priset för Golfskolans DVD är då 159 kronor inklusive frakt och moms. Golfare med Medlemskortet MasterCard köper den på Golf.se för 119 kronor inklusive frakt och moms. Bifogat till denna pressrelease finns en pdf-fil med Golfskolan som bild. Om ni önskar en högupplöst bild, gå in på denna länk: http://media.golf.se/DVD_SvenskGolf.eps För mer information kring Golfskolans DVD eller andra förlagsprodukter från Svenska Golfförbundet/Svensk Golf, vänligen kontakta Stefan Cardner, administrativ redaktionschef/förlagschef Svensk Golf. Tel nr: 08-622 15 00 eller stefan.cardner@golf.se ADRESS: Svensk Golf, Box 84, 182 11 Danderyd. BESÖK: Kevingestrand 20, Danderyd. TELEFON: 08-622 15 00, FAX: 08-622 69 30, E-POST: info@svensk.golf.se