Branschdag för modehandeln

Modehandeln i Sverige har ett par tuffa år bakom sig. Försäljningssiffrorna har fallit och e-handeln har ökat konkurrensen för klädbutikerna. Men nu finns det förhoppningar om bättre tider. I Göteborg håller Svensk Handel sin årliga branschdag för modehandeln, Fashion & Retail. Årets rubrik är "The show must go on" och fokus ligger på ekonomi, lönsamhet och framtidstrender. Journalister är välkomna att delta på seminarierna.

Tid: Tisdag 23 april, 2013, klockan 13:00 - 17:15

Plats: Palace, Brunnsparken, Göteborg

Ur programmet: "Vad påverkar modekonsumtionen?" med Svenska Moderådets marknadschef Helena Mellström. "Modehandeln och ekonomin ur tre perspektiv" med Jonas Arnberg, chefsanalytiker på HUI Research, Emma Hernell, seniorkonsult på United Minds och ek dr Linda Portnoff från Volante.

Fullständigt program finns på: http://www.svenskhandel.se/fashionretail

Journalister som vill närvara kan kontakta Linda Hedström, kanslichef på Svensk Handel Stil, linda.hedstrom@svenskhandel.se, 010-471 85 47, eller Erik Boman, pressekreterare på Svensk Handel, erik.boman@svenskhandel.se, 0709-76 44 20.

Svensk Handel är till medlemsantalet den största organisation inom Svenskt Näringsliv. Vi har 13 000 medlemsföretag med sammanlagt 23 000 arbetsplatser, där 300 000 människor är verksamma i olika branscher inom parti-, detaljhandel och import. www.svenskhandel.se

Om oss

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör nästan en tiondel av Sveriges BNP och de 11 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Ordförande är Anders Svensson och vd är Karin Johansson. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.