Framtidens hållbara konsumtion - vilken roll bör politiken och handelsföretagen spela?

Svensk Handel och tankesmedjan Global Utmaning bjuder in till ett seminarium om framtidens hållbara konsumtion. Bland talarna finns konsument- och finansmarknadsminister Per Bolund (MP).

Under seminariet lanseras en rapport som bygger på en samtalsserie på temat hållbar konsumtion som Global Utmaning och Svensk Handel arrangerat tillsammans. Rapporten presenteras av miljöekonomen Kristian Skånberg och kommenteras av Per Bolund. Svensk Handels vd Karin Johansson inledningstalar.

Det följs upp med en paneldebatt där Annika Helker Lundström regeringens nationella miljösamordnare för näringslivet, Ann Christiansson, näringspolitisk expert på Svensk Handel, Lars Hjälmered (M), riksdagsledamot och vice ordförande i näringsutskottet, Mats Malmberg, kvalitetschef Rusta AB och Louise Ungerth, chef konsument och miljö, konsumentföreningen deltar.

Välkomna!

Tid: Onsdagen den 7 oktober, kl 09:00-11:00
Plats: Svensk Handels Hus, Regeringsgatan 60

För mer information vänligen kontakta:
Hans Tjernström, Pressekreterare Svensk Handel, 076-781 86 96
Johan Hassel, Vd Global Utmaning, 070-312 43 18

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör mer än en tiondel av Sveriges BNP och de cirka 11 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.