Politikerdebatt om handeln i Östersund

Svensk Handel arrangerar frukostdebatt: Hur ska handeln kunna utvecklas och skapa nya jobb och tillväxt i Östersund?

I valrörelsen står jobben och ungdomsarbetslösheten högt på agendan för de flesta politiker. Men hur skapas jobben? Ingen annan bransch har så många ungdomar anställda som handeln. Inför valet utmanar Svensk Handel politikerna i Östersund till en debatt om vilken politik som behövs för att handeln i Östersund ska kunna fortsätta vara en jobbmotor för staden.

Under seminariet kommer ny statistik presenteras om handelns utveckling i kommunen.

Medverkar i debatten gör: Karin Thomasson (Mp), Pär Löfstrand (Fp), Christina Hedin (V), Per Jönsson, (M), Mona Modin (S) och Bosse Svensson (C).

Moderator för debatten är Hans Tjernström, kommunikatör på Svensk Handel.

Tid: kl 08:00, torsdag den 4 september 2014

Plats: Clarion Hotel Grand, Prästgatan 16, Östersund

Anmälan till seminariet kan göras här: http://nyhetsbrev.svenskhandel.se/x/event/?event=Ostersund&MIDRID=S7Y1NAYAA20&Z=-517055327&lang=sv

Inför valet 2014 kommer Svensk Handel att besöka nio orter i Sverige för att träffa handlare, politiker och andra intresserade och diskutera handelns viktiga frågor.

För mer information kontakta gärna:

Hans Tjernström, kommunikatör, 010-471 86 89

hans.tjernstrom@svenskhandel.se

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör nästan en tiondel av Sveriges BNP och de 12 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.