Pressinbjudan till Karrär i handeln

Pressinbjudan med frukost!

Lansering av projektet Karriär i handeln

Tisdagen den 14 augusti klockan 08.30 - 09.00, gör Svensk Handel sin första lansering av projektet Karriär i handeln.

Projektet är riktat till skolungdomar och består av en informationsfilm och en informationssajt. Syftet är att ge insikt och inspiration om handelns många och ofta okända karriärmöjligheter.

Svensk Handel, Regeringsgatan 60 i Stockholm:

08.00 Frukost serveras

08.30 Yvonne Ingman, vice vd, Svensk Handel – Varför satsar Svensk Handel på Karriär i handeln?

08.35 Hans Tjernström, projektledare – Om projektet "Karriär i handeln". Film och webbsajt visas.

08.50 Gun-Marie Lidström, personalchef, Åhléns – Vad gör Åhléns för att attrahera ungdomar?

Efter lanseringen finns möjlighet att ställa frågor och göra intervjuer med både deltagare och andra nyckelpersoner från projektet.

________________________________________________________________________ För eventuella frågor kontakta:

Margareta Ternell, pressekreterare Svensk Handel 08-762 77 50, 070-642 00 16 Svensk Handel Regeringsgatan 60 103 29 Stockholm Telefon 08-762 77 00 Fax 08-762 77 77 www.svenskhandel.se

Om oss

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör nästan en tiondel av Sveriges BNP och de 11 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Ordförande är Anders Svensson och vd är Karin Johansson. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.