Vart är handeln på väg?

Den 7 maj samlas flera hundra handlare och branschfolk från hela landet på Svensk Handels stämma. Temat för stämman är i år utmaningar och möjligheter för framtidens handel.

På stämman kommer handelns framtidsfrågor diskuteras i en paneldiskussion med utgångspunkt från den nyss avslutade avtalsrörelsen, oron i Europas ekonomi och att människor håller hårdare i plånboken. Nu är det läge att anpassa, tänka nytt och inspireras.

Yrkespraktik och hur fler ungdomar ska lockas att göra karriär inom handeln kommer också att diskuteras.

Talare på stämman är bland annat Dag Klackenberg, vd för Svensk Handel och Magdalena Andersson, ekonomisk-politisk talesperson för socialdemokraterna.

I paneldiskussion medverkar bland annat: Mikael Hagman, vd för Mediamarkt Sverige, Sofie Gunolf, vd Indiska, Jörgen Bödmar, vd Design online, Christian W Jansson, ordförande för Svensk Handel, Anders Nilsen, regionchef Sverige/Norge Elkjopkoncernen, Madelene Granath HR Manager RNB och Daniel Nordström, lärare på Jensen Gymnasium.

Moderator är journalisten Cecilia Garme.

Tid: 15.30 – 17.00, måndag den 7 maj, 2012

Plats: Stockholm Waterfront Congress Center

Anmälan: Journalister som vill komma till Svensk Handels stämma måste anmäla sig till Svensk Handels pressekreterare Erik Boman på: erik.boman@svenskhandel.se eller telefon 0709-76 44 20

Välkomna!

Svensk Handel är till medlemsantalet den största organisation inom Svenskt Näringsliv. Vi har 13 000 medlemsföretag med sammanlagt 23 000 arbetsplatser, där 300 000 människor är verksamma i olika branscher inom parti-, detaljhandel och import. www.svenskhandel.se

Om oss

Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation för små och stora företag inom detaljhandel, partihandel och import. Handeln utgör nästan en tiondel av Sveriges BNP och de 11 000 medlemsföretagen har sammanlagt 300 000 människor anställda. Ordförande är Anders Svensson och vd är Karin Johansson. Svensk Handel ingår i Svenskt Näringsliv.