Svenska Alarm går mot rekordår

På ett år har Svenska Alarm ökat omsättningen med över 50 procent. Augusti blev en rekordmånad med dubblad försäljning jämfört med samma månad förra året. Framgången beror till stor del på att Svenska Alarm blivit ett mer välkänt varumärke och att fler söker sig till deras erbjudande.

– Vi ser också en stor ökning av nöjda kunder som rekommenderar oss till släkt och vänner. Det är verkligen ett bevis på att vi erbjuder en tjänst som uppskattas, säger Niklas Halldén, styrelseordförande och en av två grundare av Svenska Alarm.

Christofer Eriksson och Niklas Halldén, grundare av Svenska Alarm

Svenska Alarm har ökat omsättningen från 13 till 21 miljoner på bara ett år, augusti 2016 blev en riktig rekordmånad med en tillväxt på 107 procent jämfört med augusti föregående år. En bidragande orsak till ökningen är att medvetna satsningar gjorts på att synas mer – fler känner till larmföretaget vilket bland annat märks eftersom fler gör förfrågningar via webben. Tillväxten har medfört att flera satsningar gjorts på att rekrytera ny personal för att möta efterfrågan.

– Allt fler ser Svenska Alarm som ett intressant alternativ och en larmleverantör att räkna med. Vi har jobbat på att synas mer på sociala medier men även via vårt nyhetsbrev och vår blogg på webben där vi ger tips och råd kring säkerhet i hemmet.

En stor del av förfrågningarna på hemsidan kommer från Stockholmsområdet vilket fick Svenska Alarm att i somras öppna kontor i huvudstaden. Målsättningen är att erbjuda Sveriges smartaste larmlösning där kunden alla tider på dygnet är informerad. Skulle det ske ett larm så kan kunden själv följa händelserna och se status av närmaste väktare som skickats ut.

– Vi lyssnar mycket på våra kunder och strävar alltid efter att göra förbättringar i både larmsystem och service, allt för att skapa det bästa och mest användarvänliga larmet på marknaden.

När Svenska Alarm nu går mot ett rekordår står de inför ett stort rekryteringsbehov, självklart ska även 2017 bli lika framgångsrikt.

– Vi behöver både installatörer och utesäljare, främst i nyöppnade Stockholmsområdet, men även ekonomikompetens och teknisk support till huvudkontoret i Malmö. Vi ska bli störst i Sverige och välkomnar fler att följa med på resan mot att bli landets bästa och största larmföretag, säger Niklas Halldén.

Svenska Alarm säljer smarta larmsystem för att motverka inbrott och brand till privatpersoner och företag i Sverige. Företaget startades år 2009, omsätter 25 miljoner kronor och har 30 medarbetare, huvudkontoret ligger i Malmö. Svenska Alarm är medlem i branschorganisationen Säkerhetsbranschen, godkänd larminstallatör av polisen, certifierat larmbolag av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering, SBSC, och rekommenderad av SSF Stöldskyddsföreningen. www.svenskaalarm.se

Niklas Halldén, styrelseordförande och medgrundare av Svenska Alarm