Svenska Kyrkan väljer Svenska Alarm

Nu skriver Svenska Alarm avtal med Svenska Kyrkan i Västerlövsta Pastorat, Uppland. De har nu installerat det smarta larmsystemet i alla sina byggnader.

Vi har testat systemet i tre av byggnaderna med mycket bra resultat, det var ett självklart val att nu installera i samtliga elva byggnader. Larmsystemen från Svenska Alarm fungerar otroligt enkelt jämfört med alla tidigare larm vi haft, säger Ulrika Lindholm, Kyrkoherde i Västerlövsta Pastorat.

Kyrkan i Västerlövsta Pastorat är helt trygg med Svenska Alarms smarta larmsystem.

Garage, teknikbyggnader och även kyrkor, nu får samtliga elva byggnader i Västerlövsta Pastorat i Huddinge By, Enåker och Heby larmsystem installerat från Svenska Alarm.

För pastoratet är det extra tacksamt att Svenska Alarm har en digital larmcentral, vilket ger pastoratet full insyn i inkomna alarm.

– Vi gillar att larmet går direkt till mobilen. I appen ser vi bilder från den larmade byggnaden och har möjlighet att själva stänga av larmet, säger Ulrika Lindholm.

Det trådlösa larmsystemet bidrar till att bevara Västerlövsta Pastorats K-märkta kyrkor eftersom installationen av kameror och larm inte orsakar någon påverkan på byggnaderna. Enheterna i systemet kommunicerar oavsett betongväggar och stora avstånd mellan byggnader.

– Vilken kvalitetsstämpel att Svenska Kyrkan väljer oss som larmleverantör! Vi är glada över att göra svenska kyrkor tryggare och stolta över att leverera en produkt som hjälper till att bevara viktiga kulturminnen, säger Niklas Halldén, styrelseledamot och medgrundare av Svenska Alarm.

Svenska Alarm säljer smarta larmsystem för att motverka inbrott och brand till privatpersoner och företag i Sverige. Företaget startades år 2009, omsätter 25 miljoner kronor och har 30 medarbetare, huvudkontoret ligger i Malmö. Svenska Alarm är medlem i branschorganisationen Säkerhetsbranschen, godkänd larminstallatör av polisen och rekommenderad av SSF Svenska Stöldskyddsföreningen. www.svenskaalarm.se

Vilken kvalitetsstämpel att Svenska Kyrkan väljer oss som larmleverantör! Vi är glada över att göra svenska kyrkor tryggare och stolta över att leverera en produkt som hjälper till att bevara viktiga kulturminnen.
Niklas Halldén, styrelseledamot och medgrundare av Svenska Alarm