Hälsingetidningar i samarbete med SvD om ny affärstidning

Hälsingetidningar i samarbete med SvD om ny affärstidning Hudiksvalls Tidning, Hälsinge Kuriren och Ljusdals-Posten har träffat en överenskommelse med Svenska Dagbladet som innebär att de tre Hälsingetidningarna erbjuder sina läsare den nya dagliga affärstidningen Näringsliv, som produceras av Svenska Dagbladets Näringslivsredaktion. Totalt har nu 16 regiontidningar avtalat med SvD om samarbete kring den nya affärstidningen. Nya Näringsliv är en heltäckande nyhetstidning med bevakning av allt den moderna affärsläsaren efterfrågar - svenska och internationella nyheter om börs, företag, ekonomisk politik, arbetsmarknad, makroekonomi och komplett börsinformation. Stor vikt läggs vid journalistiken kring privatekonomiska frågor. Överenskommelsen innebär att Hudiksvalls Tidning, Hälsinge Kuriren och Ljusdals-Posten erbjuder sina läsare ett tilläggsabonnemang på affärstidningen Näringsliv. För en låg extrakostnad distribueras Näringsliv hem till läsarna tillsammans med de tre tidningarna sex dagar i veckan, måndag till lördag. Tidigare har Svenska Dagbladet träffat likalydande avtal med Vestmanlands Läns Tidning, Norrköpings Tidningar, Östgöta Correspondenten, Borås Tidning, Smålandsposten, Barometern, Blekinge Läns Tidning, Helsingborgs Dagblad, Falu-Kuriren, Borlänge Tidning, Upsala Nya Tidning, Nordvästra Skånes Tidningar och Sörmlands Nyheter. För mer information Hudiksvalls Tidning, Hälsinge Kuriren, Ljusdals-Posten: Ruben Jacobsson, vd, 070-343 49 00. Svenska Dagbladet: Hannu Olkinuora, chefredaktör, 08-13 57 25, Anders Borg, chef Näringsliv, 08-13 56 33, 070-547 31 34. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/14/20000314BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/14/20000314BIT00820/bit0002.pdf