Ny ledning vald för Elektrikerna

Just nu pågår Elektrikernas förbundsmöte, vårt högsta beslutande organ, där 108 ombud plus förbundsstyrelsen nu har röstat fram en ny ledning och förbundsstyrelse för förbundet.

Jonas Wallin blev omvald som ordförande på 4 år, likaså Per-Håkan Waern som 1:e vice ordförande och förhandlingschef Urban Pettersson. Förbundets 2:e vice ordförande Ulf Carlsson går i pension och förbundsmötet valde Pontus Boström till ny 2:e vice ordförande för nästkommande 4 år.

Elin Gustafsson Fagerlind röstades in som första kvinna någonsin i Elektrikerns förbundsstyrelse. Detta är ett steg i rätt riktning för ett mer jämställt Elektrikerförbund!

Ny ledning för Svenska Elektrikerförbundet är:

• Jonas Wallin, ordförande
  • Per-Håkan Waern, 1:e vice ordförande
  • Pontus Boström, 2:e vice ordförande
  • Urban Pettersson, förhandlingschef

Ny förbundsstyrelse för Svenska Elektrikerförbundet är:

• Elin Gustafsson Fagerlind
  • Daniel Lundblad
  • Roger Persson
  • Patrik Frithz
  • Krister Olsson
  • Andreas Hellgren