Svenska Elektrikerförbundet har nu flyttat hela sitt kapital på 295 miljoner från Nordea

Svenska Elektrikerförbundet har nu förverkligat det inriktningsbeslut som dess förbundsstyrelse fattade tidigare i höstas om att flytta sitt kapital från Nordea. Drygt 295 miljoner har nu flyttats till Handelsbanken.

– Den arrogans som Nordeas ledning visade när man i praktiken försökte idka utpressning mot vårt politiska system tidigare i år var helt oacceptabel. Vi får aldrig tolerera att starka ekonomiska intressen sätter sig över vårt demokratiska system, säger förbundets andre vice ordförande och ekonomiansvarige Ulf Carlsson i en kommentar och fortsätter:

Vår flytt har dessutom visat sig bli en bra affär för förbundet och i förlängningen för våra medlemmar, avslutar Ulf Carlsson.

Ulf Carlsson,
2:a vice ordförande & ekonomiansvarig för Elektrikerna

Svenska Elektrikerförbundet har drygt 25 000 medlemmar. Av dem är 400 kvinnor. Elektrikerna är ett fackligt yrkesförbund som organiserar inom områdena elinstallation, privata kraftverk, radio-tv och serviceområdet. Ordförande är Jonas WallinFörhandlingschef är Urban Pettersson www.sef.se

Den arrogans som Nordeas ledning visade när man i praktiken försökte idka utpressning mot vårt politiska system tidigare i år var helt oacceptabel. Vi får aldrig tolerera att starka ekonomiska intressen sätter sig över vårt demokratiska system.
Ulf Carlsson, 2:a vice ordförande