Svenska Elektrikerförbundet har nu flyttat hela sitt kapital på 295 miljoner från Nordea

Svenska Elektrikerförbundet har nu förverkligat det inriktningsbeslut som dess förbundsstyrelse fattade tidigare i höstas om att flytta sitt kapital från Nordea. Drygt 295 miljoner har nu flyttats till Handelsbanken.

– Den arrogans som Nordeas ledning visade när man i praktiken försökte idka utpressning mot vårt politiska system tidigare i år var helt oacceptabel. Vi får aldrig tolerera att starka ekonomiska intressen sätter sig över vårt demokratiska system, säger förbundets andre vice ordförande och ekonomiansvarige Ulf Carlsson i en kommentar och fortsätter:

Vår flytt har dessutom visat sig bli en bra affär för förbundet och i förlängningen för våra medlemmar, avslutar Ulf Carlsson.

Ulf Carlsson,
2:a vice ordförande & ekonomiansvarig för Elektrikerna

Vi organiserar Sveriges elektriker. I över 110 år har vi kämpat för högre löner och säker arbetsmiljö. Svenska Elektrikerförbundet har cirka 25 000 medlemmar. Av dem är 400 kvinnor. Elektrikerna är ett fackligt yrkesförbund som organiserar inom områdena elinstallation, privata kraftverk, radio-tv och serviceområdet. Ordförande är Jonas WallinFörhandlingschef är Urban Pettersson Läs mer på: www.sef.se

Den arrogans som Nordeas ledning visade när man i praktiken försökte idka utpressning mot vårt politiska system tidigare i år var helt oacceptabel. Vi får aldrig tolerera att starka ekonomiska intressen sätter sig över vårt demokratiska system.
Ulf Carlsson, 2:a vice ordförande