Damlandslaget i kvartsfinal

Försvarande mästarna Sverige är klara för kvartsfinal i EM som avgörs i England på Fulford GC. Sverige blev delad fyra i kvalet med Finland som också blir motståndare i morgondagens kvartsfinal.

Madelene Sagström stod som individuell segrare i kvalet efter ronder på 67 och 69. Kvartsfinalen avgörs med två foursomematcher på förmiddagen och fem singelmatcher på eftermiddagen. Det lag som vinner minst fyra enskilda matcher vinner lagmatchen och går till semifinal.

Kontakt i England kan tas med Patrik Jonsson 070-875 7363

Leaderboard

Truppen EM-lag damer
Madelene Sagström, Enköpings GK
Josephine Janson, Ringenäs GK
Johanna Tillström, Stockholms GK
Emma Henriksson, Ljunghusens GK
Linnea Johansson, Woodlands GC
Frida Gustafsson-Spång, Borås GK

Patrik Jonsson, Coach
KG Nissén, Kapten

Om oss

Svenska Golfförbundet (SGF) bildades 1904 och är ett av Sveriges äldsta och största specialidrottsförbund med 21 distrikt, 457 klubbar och 491 768 medlemskap. SGF:s vision är Världens bästa golf – för alla och förbundet arbetar för att öka synligheten kring golf som motions- och tävlingsidrott och golfens stora samhällsnytta. Efter 112 år gjorde golf comeback som olympisk sport i Rio 2016 där det blev silvermedalj för Henrik Stenson. Läs mer på www.golf.se.