Final för Linnea Ström i POLO Junior Golf Classic

Linnea Ström från Göteborgs Golf Klubb spelar fredag 29 november final i POLO Junior Golf Classics efter att idag slagit Sierra Brooks i semifinal med 1/0.

Efter 36 håls kval slutade Linnea på delad 18:e plats. På sin väg fram till finalen har Linnea i matchspelet slagit Nicole Morales (2011 års segrare) med 3/2, Michaela Owen 7/6, Bethany Wu 1/0 och Sierra Brooks med 1/0.

I finalen möter Linnea Lakareber Abe från Texas som vann sin semifinal över Kristen Gillman med 4/3.

POLO Classics är America Junior Golf Associations finaltävling som spelades för första gången 1978. Bland segrarna genom åren återfinns Paula Creamer, Morgan Pressel, Alexis Thompson och i fjol Ariya Jutanugarn. På pojksidan finns svenskarna Niklas Lemke och Björn Åkesson samt Tiger Woods bland segrarna.

Årets tävling avgörs på PGA National Resort & Spa - Palm Beach Gardens, Fla.

Lisa Westman coach för flicklandslaget är på plats och nås på +46 70 722 1086. (PS. Tänk på tidsskillnaden)

Livescoring

Om oss

Svenska Golfförbundet (SGF) bildades 1904 och är ett av Sveriges äldsta och största specialidrottsförbund med 21 distrikt, 457 klubbar och 491 768 medlemskap. SGF:s vision är Världens bästa golf – för alla och förbundet arbetar för att öka synligheten kring golf som motions- och tävlingsidrott och golfens stora samhällsnytta. Efter 112 år gjorde golf comeback som olympisk sport i Rio 2016 där det blev silvermedalj för Henrik Stenson. Läs mer på www.golf.se.