Svenskor i Europalag

Europamästarinnorna från EM-lag flickor, Linnea Ström Göteborgs Golf Klubb och Jessica Vasilic Partille Golfklubb blir svenska spelare i årets europeiska lag i PING Junior Solheim Cup.

Linnea kvalificerade sig genom den europiska rankingen där hon var tvåa efter danska Emily Pedersen medan Jessica är ett av kapten Janice Modies sex val till laget.

-Jag är så glad att mitt lag äntligen är presenterat, säger Europa-kapten Janice Moodie i ett pressmeddelande.

-Dessa tjejer har visat på och utanför banan att de är goda ambassadörer för sig själva, sina länder och nu blir de det för Europas PING Junior Solheim Cup-lag. Med åtta länder representerade har vi har ett mångsidigt och starkt lag. Grattis tjejer och låt oss spela golf. Go EUROPE!,  fortsätter Moodie

PING Junior Solheim Cup 2013 avgörs 13-14 augusti på Inverness Golf Club i Denver, USA.

PING Junior Solheim Cup är en lagmatch mellan Europa och USA som nu avgörs för sjunde gången. Spelarna är 12-18 år och de bästa i sin ålder från Europa och USA.

Tidigare PING Junior Solheim Cup-spelare är bland annat Caroline Hedwall, Anna Nordqvist, Pernilla Lindberg, Azahara Munoz, Paula Creamer och Morgan Pressel.

Syftet med PING Junior Solheim Cup är att ge deltagarna möjlighet att spela en lagmatch på toppnivå och därigenom främja deras fortsatta utveckling som golfare.

När tävlingen är över för tjejerna kommer de att möta spelarna från Solheim Cup-lagen samt titta på Solheim Cup på Colorado Golf Club.

Katarina Vangdal förbundskapten 070-858 4201
Göran Söderqvist presschef svenska golflandslagen 070-777 7613.

Hemsida PING Junior Solheim Cup

Europas lag