Tredje gången gillt för Barsebäck G&CC?

Junior SM för klubblag arrangerades första gången 1996. Många framgångsrika spelare har passerat tävlingen genom åren, i det premiärvinnande laget Rya GK spelade bland andra Joakim Bäckström, välkänd på Europatouren.

De fyra lagen som gör upp om årets SM-titel är: • Barsebäck G&CC • Landskrona GK • Lidköpings GK • Alingsås GK

Finalen avgörs i ett poolspelssystem där alla klubbar möter varandra. Mästarklubben utses efter tre matchspelsomgångar, där varje match spelas i form av en singel flickor, en singel pojkar, en fyrboll och en foursome. Klubbarna spelar om fyra poäng per match.

JSM avgörs 30-31 oktober på Arcos Gardens som ligger strax utanför Jerez i södra Spanien och är av högsta europaklass. Svenska Golfförbundet och Arcos Gardens startade ett samarbete 2006 med tanken att låta samtliga landslag och utvalda klubbar, träna och spela på en anläggning med de bästa förutsättningarna.

Följ spänningen i JSM på Leaderboarden för Skandia JSM Klubblag final http://skandiajunior.golf.se/extra/pod/

Resultat och övrig information om Skandia JSM Klubblag: http://skandiajunior.golf.se/extra/pod/?action=pod_show&id=157&module_instance=1

Information om Arcos Gardens: http://www.arcosgardens.com/site/index.html

För mer information, kontakta

Lennart Larsson Projektledare Tel 070-316 04 12 E-post lennart.larsson@sgf.golf.se

Om oss

Svenska Golfförbundet (SGF) bildades 1904 och är ett av Sveriges äldsta och största specialidrottsförbund med 461 klubbar och 486 631 medlemskap fördelade på 21 distrikt. SGF:s vision är Världens bästa golf – för alla och förbundet arbetar för att öka synligheten kring golf som motions- och tävlingsidrott och golfens stora samhällsnytta. Efter 112 år gjorde golf comeback som olympisk sport i Rio 2016 där det blev silvermedalj för Henrik Stenson.