Viasat Golf och Golfing World uppdaterar spelaren på Golf.se

Viasat Golf och Svenska Golfförbundet (SGF) har ett nära samarbete på ett flertal områden. Bland annat genom att kontinuerligt utöka tillgången till intressant videoinnehåll för besökarna på Golf.se. Nu tas ett nytt stort steg genom lanseringen av en uppdaterad videospelare.

- Den nya videospelaren, som produceras av IMG, uppdateras dagligen med en spännande mix av golfklipp från världens alla hörn. Highlights från de ledande tourerna varvas med inslag från intressanta golfdestinationer, intervjuer med de bästa spelarna, instruktionstips och mycket mer säger Kristian Hysén, Senior Vice President på IMG.

Videospelaren, som är interaktiv, kommer att ligga kvar på förstasidan på Golf.se och även finnas i ett större format under fliken Golf.se/Folja/Viasat-Golf/.

- Det utökade innehållet i den nya videospelaren visar ett urval av allt som finns att se på Viasat Golf, säger Wilhelm Burman, kanalchef Viasat Golf.

- Vi förstärker med detta samarbete det rörliga materialet på Golf.se, vilket också är ett önskemål från våra besökare. Detta blir ett utmärkt komplement till den storsatsning vi redan gör själva på rörligt instruktionsmaterial i form av Golfskolan, säger Tobias Bergman, chefredaktör för Svensk Golf och Golf.se.

Klicka här för att utforska spelaren

Kontaktperson:
Tobias Bergman, chefred Golf.se: Tel 08-622 15 43 eller tobias.bergman@golf.se

Om oss

Svenska Golfförbundet (SGF) bildades 1904 och är ett av Sveriges äldsta och största specialidrottsförbund med 21 distrikt, 457 klubbar och 491 768 medlemskap. SGF:s vision är Världens bästa golf – för alla och förbundet arbetar för att öka synligheten kring golf som motions- och tävlingsidrott och golfens stora samhällsnytta. Efter 112 år gjorde golf comeback som olympisk sport i Rio 2016 där det blev silvermedalj för Henrik Stenson. Läs mer på www.golf.se.