Handelsbankens sänker förvaltningsavgiften i svenska räntefonder

Handelsbankens sänker förvaltningsavgiften i svenska räntefonder Handelsbanken sänker förvaltningsavgiften i sina svenska räntefonder fr.o.m den 1 april. De korta räntefonderna sänks från 0,8% till 0,5% per år och de långa fonderna från 0,8% till 0,75% per år. Korta svenska räntefonder: Handelsbankens Räntefond Handelsbankens SeniorBofond Ränta Lux Ränta (SSF Swedish Short Term Assets) Handelsbankens Statspappersfond Långa svenska räntefonder: Handelsbankens Avkastningsfond Lux Avkastning (SSF Swedish Fixed Income) Handelsbankens Obligationsfond Lux Obligation (SSF Swedish Bonds) Ytterligare information kan lämnas av: Fredrik Luhr, marknadsansvarig Handelsbanken Fonder AB, telefon 08-701 17 32, eller Greger Wahlstedt, placeringsansvarig för Handelsbankens räntefonder, telefon 08-701 27 73. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00410/bit0002.pdf