Ny chef för Debt Capital Markets inom Handelsbanken Markets

Ny chef för Debt Capital Markets inom Handelsbanken Markets Handelsbanken Markets har anställt Dan Lindwall som ny chef för Debt Capital Markets. Han kommer att rapportera till Fredrik Sjöstrand, chef för Fixed Income. Dan Lindwall har arbetat 12 år i kapitalmarknaden, däribland på Svensk Exportkredit. Närmast har Dan Lindwall varit stf chef för Treasury och Trading hos Volvo AB, där han bl a ansvarat för bolagets långfristiga upplåning. "Rekryteringen av Dan Lindwall som ny chef för vår Debt Capital Markets- enhet är ett led i Handelsbankens fortsatta expansion och satsning inom kapitalmarknadsområdet", säger Petri Hatakka, chef för Global Trading inom Handelsbanken Markets. "Dan Lindwall kommer genom sin långa erfarenhet från kapitalmarknaden att ytterligare tillföra banken kompetens inom området." Debt Capital Markets inom Handelsbanken Markets ansvarar för kapitalmarknadsaktiviteter gentemot nordiska låntagare och är den ledande nordiska aktören inom området. För ytterligare information kontakta: Petri Hatakka, Handelsbanken Markets, telefon +46 8 701 4015 Fredrik Sjöstrand, Handelsbanken Markets, telefon +46 8 463 4672 Tony Lindlöf, Handelsbanken Markets, telefon +46 8 701 2510 Handelsbanken Markets har 1.100 medarbetare i 19 länder. Handelsbanken Markets verksamhet omfattar enheterna Global Trading, Investment Banking, Corporate Banking, Financial Institutions & Trade samt Research. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000328BIT00730/bit0002.pdf