Delårsrapport 1 januari – 30 juni 2018

•  Driftnetto 170,8 (105,1) MSEK
  •  Resultat efter skatt 101,6 (107,8) MSEK
  •  Fastighetsportföljens värde uppgick till 6 417 (4 274) MSEK per 30 juni 2018

”Hyresintäkterna ökade med 75 procent under första halvåret, jämfört med motsvarande period i fjol. Ökningen av hyresintäkter och driftnetto är främst drivet av förvärv. Hittills i år har vi förvärvat 14 fastigheter med ett sammanlagt marknadsvärde om 1,8 Mdr kronor. Vakansgraden i beståndet är fortsatt låg”, säger Lennart Sten, vd för Svenska Handelsfastigheter.

Denna information är sådan information som Svenska Handelsfastigheter är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 augusti 2018 kl. 08.00 CET.

Lennart Sten, vd Svenska Handelsfastigheter