Förlänger hyresavtal med JYSK på fem orter

Svenska Handelsfastigheter har förlängt fem hyresavtal med bädd- och heminredningskedjan JYSK. Förlängningstiden varierar mellan fem och tio år och avser butiker i Örnsköldsvik, Falun, Valbo i Gävleområdet, Kungens Kurva söder om Stockholm samt Kristianstad. Hyresintäkterna uppgår totalt till cirka 11,5 Mkr per år.

I samband med avtalsförlängningarna kommer butikerna att hyresgästanpassas och uppgraderas till JYSKs nya koncept där fokus ligger på att inspirera kunderna.

”JYSK är en viktig och stark hyresgäst som attraherar och skapar stora kundflöden till handelsplatserna där de är belägna. Genom att JYSK hyr av oss på flera orter i Sverige har vi en god förståelse för deras behov och kan erbjuda bättre service”, säger Knud Lauridsen, Kommersiell förvaltare Region Norr.

”JYSK uppskattar Svenska Handelsfastigheters seriositet som fastighetsägare. Att ha en och samma fastighetsägare på flera orter med långsiktigt ägande förenklar för oss”, säger JYSKs vd Johan Sjödin.

Knud Lauridsen, Kommersiell förvaltare Region Norr

E-post: knud.lauridsen@handelsfastigheter.se