Lager 157 etablerar sig vid Storhedens handelsområde i Luleå

Lager 157 väljer Storhedens handelsplats för sin etablering i Luleå. Svenska Handelsfastigheter påbörjar nu hyresgästanpassningar inför den planerade butikinvigningen i slutet av oktober.

”Lager 157 har ett starkt varumärke som attraherar stora kundflöden till handelsplatserna där de är etablerade. Det blir ett bra komplement till övriga butiker vid Storheden, som är ett av Norrlands främsta handelsområden. Då Lager 157 är hyresgäst hos Svenska Handelsplatser på flera orter har vi god förståelse för deras behov”, säger Knud Lauridsen, Kommersiell förvaltare Region Norr.

Butiken får en yta om 1 900 kvm och är butikskedjans åttonde nyetablering under 2018.

”Det är naturligtvis väldigt roligt att vi nu stärker närvaron i den norra delen av Sverige och går in i ytterligare en stad. Det här handlar om en total omni-upplevelse där det behövs en fysisk butik som man kan gå till för att hämta ut, returnera, prova och fråga. Den här servicen är en central del för ett starkt varumärke”, säger Stefan Palm, vd för Lager 157.

Knud Lauridsen, Kommersiell förvaltare Region Norr

E-post: knud.lauridsen@handelsfastigheter.se