Gyllene containern med tre miljoner kronor i vinst har landat i Glumslöv

Postkodlotteriets Gyllene container, som innehåller tre miljoner kronor, har landat i postnummer 261 63 i Glumslöv. Utdelningen av vinsterna sker på Kasernplan framför Landskrona museum i Landskrona i dag onsdag, 8 november, 2017 klockan 15–17. Då avslöjas även vem som ensam vinner en miljon kronor.

Totalt ska 3 miljoner kronor fördelas mellan 37 lottköparna i det vinnande postnumret. En miljon delas av alla som har lott i postnumret. En miljon delas av alla som har lott i rätt postkod (som är en liten del av postnumret). Sist men inte minst så vinner en person ur postkoden en miljon kronor – på sitt unika lottnummer.

Sandra Dahlberg äntrar scenen med ett tv-team i hälarna klockan 15–17 idag för att avslöja vilken postkod som får dela på en miljon kronor och vem av lottköparna som ensam vinner en hel miljon kronor.

Utdelningen av Gyllene containervinsterna till Glumslövborna kommer att spelas in av ett tv-team på plats. Inslaget sänds i tv-programmet Drömpyramiden fredagen den 10 november på TV4 klockan 19.30.

Onsdagens utdelning och tv-inspelning

Plats: Kasernplan, framför Landskrona museum (Slottsgatan 1).

Tid: kl.15–17.

På torget bjuds det på kaffe och kaka.

Om Gyllene containern

Postkodlotteriets Gyllene containern är en specialvinst som lottas ut tio gånger under hösten 2017. Totalt kommer 30 miljoner kronor att delas ut fördelat på tio vinnande orter. Varje container innehåller tre miljoner kronor som fördelas enligt nedan;

• En miljon kronor delas mellan alla lottinnehavare i det vinnande postnumret
  • En miljon kronor fördelas mellan lottinnehavare i den vinnande postkoden
  • En miljon kronor vinner en enskild person på sitt unika lottnummer

För information/bilder

Eva Voors,   Pr-och pressansvarig, Svenska Postkodlotteriet

Telefon: 076-101 6956, eva.voors@postkodlotteriet.se

Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges mest populära lotterier med nära en miljon kunder. Under varumärket finns även bingo och skraplotter online och en rad populära tv-program, bland annat PostkodMiljonären som sänds i TV4. Överskottet från Postkodlotteriets produkter går till 53 ideella organisationer. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 8,3 miljarder till välgörenhet och samtidigt gjort fler än 900 svenskar till miljonärer. Operatörsbolag för Svenska Postkodlotteriet är Novamedia Sverige AB som också äger konceptet.

Snabbfakta

Postkodlotteriets Gyllene container, som innehåller tre miljoner kronor, har landat i postnummer 261 63 i Glumslöv. Postkodlotteriets Gyllene containern är en specialvinst som lottas ut tio gånger under hösten 2017. Totalt kommer 30 miljoner kronor att delas ut fördelat på tio vinnande orter.