Ytterligare en Gyllene container med tre miljoner kronor i vinst landar i Skåne

Inom loppet av bara några dagar delar Postkodlotteriet ut två Gyllene containrar i Skåne. I går landade en Gyllene container, med tre miljoner kronor, till vinnarna i postnummer 261 63 i Glumslöv. I dag kommer en ny Gyllene container att landa i postnummer 267 31 i Bjuv.

Denna vecka landar två Gyllene containrar i turlänet Skåne. Igår fick 37 Glumslövbor dela på 3 miljoner kronor. En miljon kronor gick till en ensam vinnare. Idag, den 9 november är det dags att se hur turen faller ut i Bjuv när 51 lottköpare i postnummer 267 31 ska få dela på 3 nya miljoner kronor.

Christian ”Kicken” Lundqvist äntrar scenen med ett tv-team i hälarna klockan 15 vid biblioteket i Folketshusparken för att först gratta alla postnummervinnare. På scenen avslöjas sedan vilken postkod som delar på en miljon kronor. När Gyllene containern till sist öppnas kommer det också avslöjas vem som ensam vinner en miljon kronor.

Utdelningen av Gyllene containervinsterna i Bjuv kommer att spelas in av ett tv-team på plats. Inslaget sänds i tv-programmet Drömpyramiden lördagen den 11 november på TV4 klockan 19.30.

Utdelning och tv-inspelning

Plats: Folketshusparken vid biblioteket, Norra storgatan 3C, Bjuv

Tid:  Torsdagen den 9 november, klockan15–17

På torget bjuds det på kaffe och kaka.

Om Gyllene containern

Postkodlotteriets Gyllene container är en specialvinst som lottas ut tio gånger under hösten 2017. Totalt kommer 30 miljoner kronor att delas ut fördelat på tio vinnande orter. Varje container innehåller tre miljoner kronor som fördelas enligt nedan;

• En miljon kronor delas mellan alla lottinnehavare i det vinnande postnumret
  • En miljon kronor fördelas mellan lottinnehavare i den vinnande postkoden
  • En miljon kronor vinner en enskild person på sitt unika lottnummer

För information/bilder

Eva Voors,   Pr-och pressansvarig, Svenska Postkodlotteriet

Telefon: 076-101 6956, eva.voors@postkodlotteriet.se

Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges mest populära lotterier med nära en miljon kunder. Under varumärket finns även bingo och skraplotter online och en rad populära tv-program, bland annat PostkodMiljonären som sänds i TV4. Överskottet från Postkodlotteriets produkter går till 53 ideella organisationer. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 8,3 miljarder till välgörenhet och samtidigt gjort fler än 900 svenskar till miljonärer. Operatörsbolag för Svenska Postkodlotteriet är Novamedia Sverige AB som också äger konceptet.

Snabbfakta

Postkodlotteriets Gyllene container är en specialvinst som lottas ut tio gånger under hösten 2017. Totalt kommer 30 miljoner kronor att delas ut fördelat på tio vinnande orter. Varje container innehåller tre miljoner kronor.