Skicrosslandslaget rockar vidare med Sportringen

Skicrosslandslaget utökar sponsorfamiljen med en av Sveriges ledande sportkedjor; Sportringen, med stora gemensamma mål i sikte.
Sportringen stärker sin position inom sport, nu som partner och officiell leverantör av sportartiklar till svenska skicrosslandslaget.

– Sportringen är ett starkt varumärke med lång tradition som den senaste tiden utvecklats otroligt mycket och känns väldigt nytänkande. Vi ser fram emot ett spännande samarbete med en partner som delar vår passion för sport och position som utmanare säger skicrosslandslagets Sportchef Joar Båtelson.

Avtalet innebär bland annat att skicrosslandslaget får hjälp med träningsutrustning utöver det material som övriga lagpartners tillhandahåller, exempelvis mobila träningsredskap.
– Skicrosslandslaget känns som perfekt partner för Sportringen som präglas av lusten att utmana, utveckla och inspirera vår omgivning och ser fram mot ytterligare en framgångsrik vinter säger Anders Sundqvist, affärsområdesansvarig Sport för Sportringen

– Tack vare vårt samarbete med Sportringen så förbättrar vi ytterligare våra möjligheter att tillgängligöra och utveckla svensk utförsåkning för att nå Svenska Skidförbundets vision ”Bäst i världen - alla på snö”. Vi välkomnar Sportringen in i vår gemenskap avslutar Joar Båtelson.

Sportringen har flerdubblat omsättningen sedan nystarten 2011 och är idag en av Sveriges ledande sportkedjor med drygt 150 butiker och finns representerade geografiskt över hela landet

Joar Båtelson, sportchef skicross Svenska Skidförbundet
Mobil 070-484 02 01