Anna Hedh besöker Tranås

Besök på gymnasiet, KRIS, S-kvinnor och kvinnojouren - det är litet av vad Anna Hedh (S) gör under hennes hektiska dagar i Tranås i slutet av veckan.

Anna Hedh är sedan snart 10 år ledamot av Europaparlamentet i Bryssel/Strasbourg. Där jobbar hon främst med frågor som jämställdhet, barns rättigheter, HBTQ-frågor, gränsöverskridande brottslighet, asyl & migrationspolitik och konsumentpolitik, men självklart med alla andra frågor som är viktiga för socialdemokratin. Anna är bland annat en stark röst för romers rättigheter.

Den 6-7 november besöker Anna Hedh Tranås och kommer att få träffa representanter från både KRIS och kvinnojouren, från gymnaiset och från S-kvinnor.

Media är hjärtligt välkomna att följa med på de öppna delarna av Anna Hedhs besök eller boka in egna tider. Kontakta oppositionsrådet Anders Karlsson för mera information. Telefon: 0140 686 47.

Annas program i Tranås
6 november
13:00-15:00 Besök på Holavedsgymnasiet
Träffa elever.
15:30-16:30 Besök på KRIS
Träffa aktiva medlemmar.
17:30-20:00 Möte med SSU
Möte med Tranås S-kvinnor
Medlemsmöte med arbetarekommunen
7 november
09:00-13:00 Besök på kvinnojouren Helga
Diskussion om hur arbetet fungerar.

Anna Hedh

Epost: lars.hagberg@ep.europa.eu