Jobbfokus när Ulvskog 1:a maj talar

- Arbetslöshet ska alltid bekämpas. Kampen för jobben är alltid vår viktigaste fråga. Vi ska ha den lägsta arbetslösheten i EU när vi vunnit tillbaka makten. Glöm inte det, sa europaparlamentariker Marita Ulvskog (s) i sitt 1:a maj tal i Gävle.

Med över 400 000 människor i arbetslöshet ligger Sverige högre än grannländerna och alla andra jämförbara länder i Europa. Långtidsarbetslösheten har tredubblats. Och i Gävleborgs län är arbetslösheten högst i landet.

- Men när Reinfeldt nyligen besökte Gävle skyllde han allt på andra. Enda gången han använder sin makt att förändra är när Djurgården får problem. Men det är inte där han är lagkapten, inte där han är anfalls- eller försvarsspelare, utan i Sverige. Och här är han på väg att spela bort många människors livschanser, sa Ulvskog.

Marita Ulvskog talar i Gävle den 1 maj 2013.
Plats: Slottstorget
Tid: 14:00