Margot Wallström gästar seminarium i Göteborg

Tisdagen den 9 april möts Margot Wallström och Hans-Olov Olsson i ett högintressant seminarium i Göteborg. Temat är jämställdhet och jobb.

Tillsammans med Maria Hemström Hemmingsson, huvudsekreterare för Delegationen för jämställdhet i arbetslivet, Annelie Nordström, ordförande i Kommunal, och Johan Trouvé, vd för Västsvenska Handelskammaren, ska de ta sig an frågeställningen:

• Har vi råd att inte satsa mer på jämställdhet? Vad kan ökad jämställdhet göra för tillväxten och jobben i Sverige och Europa?

Seminariet arrangeras på Radisson, Södra Hamngatan 59, och startar kl 18.00.

Intresset är stort. På fredagen hade 350 personer anmält sig.

Som en del i uppladdningen publicerade Tankeverksamheten strax före påsk en rapport på seminarietemat. Rapporten finns även sammanfattad i en kortare bakgrunds-PM.

Inbjudan till seminariet, rapport och bakgrunds-PM finns bifogat i pressmeddelandet

Anmälan
Pressanmälan görs till Ann-Sofie Hermansson: mobil 070-761 25 70 eller e-mail olle.ludvigsson@ep.europa.eu.

Olle Ludvigsson
Europaparlamentariker