Nu lanseras Solskyddsappen

Svenska Solskyddsförbundet vill ligga i framkant när det gäller kommunikation och information från solskyddsbranschen och har nu utvecklat den första heltäckande applikationen som innehåller information om och från Solskyddsförbundet och dess medlemsföretag.

Solskyddsappen vänder sig till alla som är intresserade av solskydd och som vill veta mer om dess fördelar när det gäller en behagligare innemiljö och möjlighet till energibesparing året runt. I appen presenteras samtliga våra medlemmar, både återförsäljare och grossister/leverantörer, som löpande informerar och tipsar om produktnyheter och det mesta som har med solskydd att göra. Dessutom hittar du genom kartfunktionen till din närmaste solskyddsbutik. Från Svenska Solskyddsförbundet presenterar vi löpande bransch- och förbundsrelaterade nyheter.

Solskyddsappen finns nu tillgänglig för alla som har en iPhone eller iPad. Den kommer under våren 2013 även att finnas tillgänglig för Androida telefoner.
Solskyddsappen utvecklas och produceras i samarbete med Internetfilm Sweden AB.

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom olskyddsbranschen. Förbundet är rikstäckande och har 90 medlemsföretag (2013) från Skellefteå i norr till Malmö i söder.