Solskyddspriset 2016 - här är tävlingsbidragen

Till årets upplaga av solskyddsbranschens prestigefyllda tävling Solskyddspriset har Svenska Solskyddsförbundet fått in hela 23 tävlingsbidrag.

Svenska Solskyddsförbundet har i år fått in många olika fina exempel på solskyddsinstallationer som bidrar till ett bättre inomhusklimat och energibesparingar för både kontorsfastigheter, skolor och villor, ofta med god design. Solskyddsprisets jury har nu en inte helt lätt uppgift att utse årets vinnare som koras på Svenska Solskyddsförbundets kongress i Göteborg den 10:e november. På Solskyddsförbundets hemsida hittar du årets tävlingsbidrag.

"Solskyddspriset 2016 är en tävling gällande solavskärmningsinstallationer (på fasad eller fristående) färdigställda 2014-2016 för alla typer av byggnader, kommersiella eller privata – nybyggnation eller befintliga."

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom solskyddsbranschen. Förbundet är rikstäckande och har 95 medlemsföretag (2016) från Skellefteå i norr till Malmö i söder.