Nu rullar fototåget genom Bergslagen #tågibergslagen

Under sommaren har #tågibergslagen använts flitigt på Instagram. Tåg i Bergslagens fototävling har lockat hundratals resenärer att tävla om att få med sin bild på utsidan av tåget. Hela 120 bilder är med i den rullande fotoutställningen, som startar 19 augusti och pågår under hösten.

”Vi är mycket glada över alla roliga, vackra och härliga bilder som har strömmat in. Det finns många duktiga fotografer bland våra resenärer som har lagt ner sin själ i bilderna.”, säger Hugo Oljemark, VD för Tåg i Bergslagen

Fototåget är ett led i satsningen att lyfta fram fördelarna med att ställa bilen hemma och välja tåget istället. I samband med att antalet resenärer ökat under 2013 har även turtätheten ökat. Nu kör Tåg I Bergslagen ett tåg i timmen mellan Borlänge och Örebro/Hallsberg. Under 2014 kommer restiden mellan Fagersta och Västerås kortas med 3 minuter. I samarbete med SJ arbetar Tåg i Bergslagen även med att förkorta bytestiderna i Västerås. Vid årsskiftet planeras också att hyra in tåg med större kapacitet.

”Det är spännande att se bilder av vad våra resenärer gör under sina tågresor. Många passar på att lära sig något nytt, läsa eller arbeta. Sånt som man inte kan göra när man kör bil. Vi hoppas att fler ska upptäcka fördelarna med att tågpendla och arbetar för att erbjuda bättre turtäthet, korta bytestider och effektiva resecentra.” säger Hugo Oljemark, VD för Tåg i Bergslagen

Se alla tävlingsbidrag på www.tagibergslagen.se.

Ytterligare upplysningar: VD Hugo Oljemark, Tåg i Bergslagen AB, tel: 072-241 12 60

Taggar:

Om oss

Svenska Tågkompaniet AB – Tågkompaniet – bildades år 1999 för att vinna upphandlingen av Sveriges nattågstrafik till och från övre Norrland. Sedan dess har vi befäst vår plats på den svenska järnvägsmarknaden. I dag är vi ett väletablerat företag med gott renommé samt en stabil och långsiktig ägare. Vi förfogar över resurser, kompetens och system som täcker alla typer av tågtrafik i Sverige. www.tagkompaniet.se