Medieackreditering Davis Cup-playoff: Sverige–Lettland på Racketcentrum, Jönköping, 24–26 oktober 2014

Svenska Tennisförbundet hälsar media välkomna till playoff-matchen i Davis Cup-tennisens division 1 mellan Sverige och Lettland.

För att erhålla ackreditering skall bifogat formulär fyllas i med samtliga uppgifter och mejlas till johanna.jonsson@tennis.se senast den 15 oktober.

Ackrediteringen är personlig och kan ej överlåtas. Eftersom intresset för Davis Cup är stort och vi har ett begränsat utrymme i presscentret och på läktaren, kan antalet ackrediterade eller antalet platser på läktaren per medieföretag komma att begränsas. Frilansande journalister erhåller inte ackreditering utan att den redaktion som är uppdragsgivare ansöker om ackreditering. Vi kommer inte att ackreditera fansajter eller bloggar utan endast nyhetsrelaterade sajter.

Om ni har några frågor inför matchen, kan ni kontakta Johanna Jonsson, johanna.jonsson@tennis.se 070-228 228 1. Alla förfrågningar om intervjuer med laget och/eller spelare ställs också till Johanna.

Några hålltider:
Tisdag 21 oktober: Presskonferenser med respektive lag på Racketcentrum.

Torsdag 23 oktober: Lottning klockan 13.00 (plats meddelas senare), därefter presskonferenser med respektive lag.

För information om Davis Cup, statistik, intervjuer etc – se www.daviscup.com. Observera att journalister/medieföretag som erhåller ackreditering förbinder sig att följa ITF:s regler om bland annat live-rapportering.