Pressinbjudan: Davis Cup Örebro

Davis Cup: Sverige–Österrike Idrottshuset, Örebro, 6–8 mars 2015

Svenska Tennisförbundet hälsar media välkomna till första omgången i Davis Cup-tennisens division 1 mellan Sverige och Österrike.

För att erhålla ackreditering skall bifogat formulär fyllas i med samtliga uppgifter och mejlas till johanna.jonsson@tennis.se senast den 23 februari.

Ackrediteringen är personlig och kan ej överlåtas. Eftersom intresset för Davis Cup är stort och vi har ett begränsat utrymme i presscentret och på läktaren, kan antalet ackrediterade eller antalet platser på läktaren per medieföretag komma att begränsas. Frilansande journalister erhåller inte ackreditering utan att den redaktion som är uppdragsgivare ansöker om ackreditering. Vi kommer inte att ackreditera fansajter eller bloggar utan endast nyhetsrelaterade sajter.

Om ni har några frågor inför matchen, kan ni kontakta Johanna Jonsson, johanna.jonsson@tennis.se 070-228 228 1. Alla förfrågningar om intervjuer med laget och/eller spelare ställs också till Johanna.

Preliminära hålltider:
Tisdag 3 mars: Presskonferenser med respektive lag, tid och plats meddelas senare.

Torsdag 5 mars: Lottning klockan 13.00 (plats meddelas senare), därefter presskonferenser med respektive lag.

Logierbjudande:

Scandic Grand Hotel, Örebro

Enkelrum: 1190 SEK
Dubbelrum: 1290 SEK

Bokningskod: Media DC

Bokning via mejl: orebrogrand@scandichotels.com

Observera: Priset gäller fram till den 6 februari.

För information om Davis Cup, statistik, intervjuer etc – se www.daviscup.com. Observera att journalister/medieföretag som erhåller ackreditering förbinder sig att följa ITF:s regler om bland annat live-rapportering.

Johanna Jonsson, Webbredaktör Svenska Tennisförbundet, 070-228 22 81

Email: johanna.jonsson@tennis.se