Stark start för nya Tennis.se

Nya Tennis.se har fått ett fint första mottagande av tennissverige. Sajten lanserades under Swedish Open i juli och på bara några veckor lockade Svenska Tennisförbundets storsatsning tiotusentals nya besökare, en ökning som förväntas fortsätta.

I början av juli presenterades den första versionen av nya Tennis.se med ett rejält ansiktslyft och breddat innehåll. Syftet är att bli den ledande digitala kanalen för tennis och en självklar mötesplats för landets alla tennisintresserade, varav drygt 700 000 utövare.
Lanseringen under tennisveckorna i Båstad i början juli gav direkt effekt – vid månadsskiftet hade över 15 000 nya användare hittat till sajten.

– Första intrycket är alltid viktigt så vi är väldigt glada över att tennissverige spontant verkar uppskatta den resa vi nu gör med Tennis.se. Vårt mål med sajten är att skapa en naturlig mötesplats som förenar tennisälskare, experter, annonsörer och sponsorer i intresset för tennisen. Det kommer vi arbeta hårt för att lyckas med, säger Ulf Dahlström, Generalsekreterare för Svenska Tennisförbundet.

I höst fortsätter därför arbetet med att vidareutveckla Tennis.se med nya funktioner, partnerskap och innehåll. På agendan står bland annat en play-tjänst för digitala sändningar, liveresultat och en funktion som låter användaren se var all tennis visas någonstans. På nyhetsplats kommer det senaste från svensk tennis kommer att varvas med höjdpunkterna från ATP- och WTA-touren liksom featureinnehåll som produkttester, resereportage och tennisskola.

Ulf Dahlström, Generalsekreterare Svenska Tennisförbundet
Mail: ulf.dahlstrom@tennis.se
Eller gå in på: www.tennis.se

Citat

– Första intrycket är alltid viktigt så vi är väldigt glada över att tennissverige spontant verkar uppskatta den resa vi nu gör med Tennis.se. Vårt mål med sajten är att skapa en naturlig mötesplats som förenar tennisälskare, experter, annonsörer och sponsorer i intresset för tennisen. Det kommer vi arbeta hårt för att lyckas med.
Ulf Dahlström, Generalsekreterare för Svenska Tennisförbundet.