Svenskt Friluftsliv lanserar Allemanslotteriet

Nu finns det äntligen ett lotteri för alla som älskar att vara ute i skog och mark, som njuter av båtliv och fjällvärld, som jagar och fiskar eller bara promenerar. Svenskt Friluftslivs startar Allemanslotteriet där allt överskott går till friluftslivets framtid i Sverige. Lotterna prenumereras med dragning varje månad.

Allemanslotteriet har en attraktiv vinstplan med vinst på var 6:e lott. Högsta vinsten är på hela 3 miljoner kronor. Varje månad lottas 15 000 vinster till ett värde av ca 5 miljoner kronor. Lotterna går att köpa från och med den 4 april.

-
Svenskt Friluftsliv har som en av sina uppgifter att stärka den långsiktiga finansieringen för friluftsorganisationerna. Därför har vi initierat Allemanslotteriet. Sverige har något som är unikt – allemansrätten och en fantastisk natur. Hjälp oss säkra tillgången till ett fortsatt värdefullt friluftsliv för framtiden, säger Ulf Silvander, generalsekreterare Svenskt Friluftsliv.

Lotteriet betyder mycket för de ideella organisationerna som är medlemmar i Svenskt Friluftsliv. Både när det gäller tillskottet som lotteriet ger men också som förenande faktor för medlemmarna. Alla kan hjälpas åt att stödja den egna organisationen samtidigt som man har goda chanser att vinna pengar.

Lotteriet är inte bara viktigt för friluftslivet, utan ger även lottköparna chansen att förändra sina liv med vinstchanser på upp till 3 miljoner kronor. Mattias Blomqvist som är lotteriföreståndare för lotteriet beskriver vinstchanserna:

- Varje månad har lottköparna chansen att vinna någon av de 15 000 vinster, till ett värde av ca 5 miljoner kr, som lotteriet erbjuder. Dessutom har vi extrachansen som ger alla som inte vunnit på 6 månader en extrachans att vinna 100 000 kronor. Det hela kröns med en jackpotchans på 3 miljoner kronor efter 12 lotteriomgångar.

Här kan du läsa mer om lotteriet och köpa lotter: www.allemanslotteriet.se

För ytterligare information:
Ulf Silvander, generalsekreterare Svenskt Friluftsliv, tel 070-433 51 47, ulf@svensktfriluftsliv.se
Mattias Blomqvist, lotteriföreståndare, tel 070-860 90 60, mattias.blomquist@nordiclottery.se
www.allemanslotteriet.se

Svenskt Friluftsliv är en paraplyorganisation för 22 ideella friluftsorganisationer i Sverige som tillsammans har ca 2 miljoner medlemmar, varav 300 000 är barn och ungdomar. Tillsammans består organisationerna av närmare 10 000 lokala- och regionala föreningar.

Svenskt Friluftsliv företräder de ideella friluftsorganisationerna i Sverige och är talesman gentemot regering, riksdag och myndigheter. Uppgiften är att bevara och utveckla förutsättningarna för det svenska friluftslivet genom att värna allemansrätten, stärka den långsiktiga finansieringen för friluftsorganisationerna samt höja friluftslivets status i samhället. Målet är att människor i Sverige ska ha möjlighet att utöva ett aktivt friluftsliv, idag och i framtiden.

Svenskt Friluftsliv har 22 medlemsorganisationer: Cykelfrämjandet, Friluftsfrämjandet, Korpen, Riksförbundet Hälsofrämjandet, Riksförbundet Sveriges 4H, Sportfiskarna, Svenska Brukshundsklubben, Svenska Båtunionen, Svenska Cykelsällskapet, Svenska Folksportförbundet, Svenska Frisksportförbundet, Svenska Gång- och Vandrarförbundet, Svenska Jägareförbundet, Svenska Kennelklubben, Svenska Kryssarklubben, Svenska Livräddningssällskapet, Svenska Orienteringsförbundet, Svenska Scoutrådet och Svenska Turistföreningen, Svenska Klätterförbundet, Svenska Kanotförbundet, Svenska Skridskoförbundet.