Arbetskraftsinvandring-inte gästarbetare

Arbetskraftsinvandring-inte gästarbetare -Svenskt Näringsliv anser att det behövs arbetskraftsinvandring för att öka den ekonomiska tillväxten och för att klara Sveriges långsiktiga demografiska problem med en åldrande befolkning. Detta är någonting helt annat än ett system med gästarbetare som statsministern verkar tro att näringslivet förordar, säger Göran Tunhammar, VD i Svenskt Näringsliv. Detta med anledning av Göran Perssons uttalande under tisdagseftermiddagen i Kalmar. För mer information kontakta: Sylvia Shahin, pressekreterare, tfn 08-553 430 18 / 0703-04 30 73 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00640/wkr0002.pdf

Om oss

Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vårt långsiktiga mål är att Sverige skall återta en tätposition i den internationella välståndsligan. Svenskt Näringsliv företräder 55 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar.