Pressinbjudan: En ekonomisk politik för nästa mandatperiod

Svenskt Näringsliv arrangerar måndagen den 5 juli sitt årliga ekonomiseminarium under Almedalsveckan.

Under rubriken En ekonomisk politik för nästa mandatperiod samtalar Svenskt Näringslivs VD Urban Bäckström med Lena Westerlund chefsekonom LO, professor Magnus Henrekson VD IFN och Rune Andersson grundare och styrelseordförande Mellby Gård AB.

Tid: Måndag 5 juli kl 13.00 – 15.00

Plats: Lojsta, Wisby Strand Congress & Event, Donnersgatan/Strandvägen

Lätt lunch serveras från kl 12.30

Ytterligare information:

Peter Isling, presschef, tfn 070-364 30 19

Svenskt Näringsliv samlar 50 medlemsorganisationer och närmare 60 000 företag med 1,7 miljoner anställda. Följ vår verksamhet på vår hemsida www.svensktnaringsliv.se och genom våra olika nyhetsbrev. Prenumerera på http://www.svensktnaringsliv.se/nyhetsbrev/ Vår pressjour når Du på telefon 08-553 43 001.

Om oss

Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vårt långsiktiga mål är att Sverige skall återta en tätposition i den internationella välståndsligan. Svenskt Näringsliv företräder 55 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar.