Pressinbjudan: Seminarium om koldioxidlagring

Svenskt Näringsliv och Biorecro arrangerar ett eftermiddagsseminarium onsdagen den 10 juni tillsammans med internationella forskare, experter och företag inom området koldioxidlagring. Hur ser utvecklingen ut, vad ligger svårigheterna i och vad händer internationellt?

Tid: 10 juni kl. 13.00-16.30 Plats: IVA konferens, Wenströmsalen, Grev Turegatan 16 i Stockholm Läs hela programmet http://www.svensktnaringsliv.se/multimedia/archive/00017/Program_koldioxidlag_17966a.pdf För ytterligare information och anmälan: Birgitta Resvik, energiexpert, tfn 08-553 431 92, birgitta.resvik@svensktnaringsliv.se

Om oss

Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vårt långsiktiga mål är att Sverige skall återta en tätposition i den internationella välståndsligan. Svenskt Näringsliv företräder 55 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar.