Pressinbjudan Almedalen: Svenskt Näringslivs ekonomiska seminarium

Professor Kenneth Rogoff vid Harvard University medverkar som särskild gäst vid Svenskt Näringslivs ekonomiska seminarium ”The current financial crisis – What’ next?” måndag 29 juli kl. 10.00. För ett år sedan uttalade han i Almedalen ”inte sju år men minst två år” om den globala konjunkturnedgångens utsträckning. Nu är han på plats igen för att tillsammans med Svenskt Näringslivs VD Urban Bäckström ta temperaturen på världsekonomin.

Tid: Måndag 29 juni, kl 10.00-12.00 Plats: Wisby Strand/Kongresshallen Ytterligare information: Peter Isling, presschef, 070-364 30 19

Om oss

Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vårt långsiktiga mål är att Sverige skall återta en tätposition i den internationella välståndsligan. Svenskt Näringsliv företräder 55 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar.