Dags för ny handfast B2B-träff på fredag

På fredag den 27 augusti arrangerar Annonsörföreningen det andra mötet i det nystartade B2B nätverket. Mötet äger rum på Kalmar Industries. Och värd är Marknadsdirektör Benoît Passard.

"Hur kan en liten global aktör göra sin revolution från maskintänkande till helhetstänkande" är rubriken, när B2B-nätverket träffas för andra gången den 27 augusti.

Kalmar Industries är denna gång värd för arrangemanget. Och marknadsdirektör Benoît Passard kommer bland annat att berätta om de olika kommunikationsverktyg som Kalmar Industries använder och går sedan in på deras framtida strategi.

Initiativ från Annonsörföreningens medlemmar - Det är roligt att intresset är stort för nätverket. Initiativet kommer från några av våra medlemmar. Det känns bra att kunna driva en fråga tillsammans med dem. Det är givande att få ta del av hur andra marknadschefer resonerar i olika kommunikationsfrågor. Min förhoppning är att dessa träffar ska hjälpa alla deltagare att blir så effektiva som möjligt i sin kommunikation, säger Anna Paues Herlin, projektledare på Annonsörföreningen och ansvarig för B2B nätverket.

Om oss

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren