Efter succén – AdDay återvänder 25 april 2018

Sveriges Annonsörers stora inspirationsdag, AdDay, blev en succé ifjol med närmare 50 inspiratörer och drygt 400 besökare. Nu är det klart att AdDay återvänder den 25 april 2018.

Förra året gjorde intresseorganisationen Sveriges Annonsörer om sin inspirationsdag, Stora Annonsördagen, från grunden. Talare byttes ut till inspiratörer, enskilda programpunkter blev break out sessions och istället för Grand Hotel blev arenan Urban Deli. Mottagandet blev över förväntan och nu är det klart att konceptet återvänder nästa år, den 25 april.

– Det var väldigt nervöst att pröva något helt nytt och göra om något helt från grunden som vi gjorde, men det föll väldigt väl ut och känslan är att formatet ligger helt rätt i tiden, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på Sveriges Annonsörer.

Redaktör för nästa års satsning blir, precis som i fjol, Ulf Skarin, mångårig ekonomijournalist och creative director för Veckans Affärer.

– AdDay blev något helt annat än ett vanligt branschevent och det ska bli kul att få göra om samma resa igen. Vi lyckades få hit otroligt spännande inspiratörer och siktar på att få till en minst lika stark line-up nästa år. Drömgästen vore en riktigt stor internationell kändis med spännande story som man kan lära och inspireras av, säger Ulf Skarin.

Program och mer information kring AdDay presenteras inom kort. Läs mer och håll dig uppdaterad här.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, Pressansvarig på Sveriges Annonsörer, tero.marjamaki@annons.se, 0736-53 71 36

Om Sveriges Annonsörer
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på annons.se.

Sveriges Annonsörers inspirationsdag, AdDay, återvänder 25 april 2018.

Ulf Hermansson Samell, marknadschef på Sveriges Annonsörer
Ulf Skarin, redaktör AdDay