Här är de 10 första inspiratörerna till AdDay 2017

Nu är 10 av totalt över 35 inspiratörer släppta till AdDay den 11 maj, inspirationsdagen för alla som arbetar med kommunikation. Bland inspiratörerna återfinns etablerade aktörer och entreprenörerna som just nu bygger framtidens varumärken.

Nu börjar programmet ta form till AdDay (tidigare Stora Annonsördagen). Den 11 maj kommer besökarna att kunna välja mellan över 35 olika programpunkter och inspiratörer, på flera olika scener samtidigt på Urban Deli, Sveavägen i Stockholm.

Besökarna kommer att få lyssna till framgångshistorier, case och insikter från de som gör succé internationellt såsom på hemmaplan. Inspiratörerna kommer att bland annat beröra ämnen som hållbarhet, entreprenörskap, innovation och kommunikation.

– Vi är oerhört stolta över årets line-up som bjuder på inspiration och insikter från både uppstickare och mer etablerade aktörer. Besökarna kommer kunna vänta sig en heldag fylld med kunskap, motivation samt inspiration som kittlar alla ens sinnen, säger Ulf Hermansson Samell, marknadschef på Sveriges Annonsörer.

För pressackreditering, kontakta pressansvarig på Sveriges Annonsörer (kontaktuppgifter nedan).

För mer information och köp av AdDay-pass, besök www.AdDay.se

Datum Torsdagen 11 maj 2017
Tid 07.30-15.00
Plats Urban Deli, Sveavägen 44 i Stockholm

Klara inspiratörer:
Joel Lundblad // McCann New York
Svenska kreativa talanger är internationell hårdvaluta. Med drömjobbet på McCann i New York skapar han framtidens kommunikation.

Livia Moore // Tink
I New York var hon med och byggde upp en världshajp. Tillbaka i Stockholm igen ska hon på Tink koppla ihop sparande med lust och passion.

Åsa Sonemyr //Hope
Hope är ett av Sveriges internationellt mest erkända modevarumärken. Med VD:n Åsa Sånemyr utmanar bolaget könsnormen och ifrågasätter skillnaden mellan herr- och damkläder.

Marie Englesson // Atsoko
År 2012 startade hon sminkkedjan Atsoko i Afrika. Marie Englesson är svenskan som ska bli störst på skönhetsvård – i Tanzania.

Johan Swahn // Sensorisk marknadsföring/ Diaz & Swahn
Vi tolkar världen med våra sinnen. Doktorn i sensorisk marknadsföring vet hur du kan förvandla smak till business.

Lina Söderqvist // Åhléns
Alla vet vad Åhléns är, men måste alla gilla dem? Marknadschefen för Sveriges största varuhus vågar kommunicera ett budskap som tar ställning.

Konrad Bergström // Zound Industries
Förra året knäckte Zound Industries miljardvallen i omsättning. Grundaren och presidenten Konrad Bergström är övertygad om att framtiden stavas ljud.

Lisa Lindström // Doberman
Hon är vd och delägare i en av Sveriges mest hyllade digitalbyråer, samtidigt utsedd till Stefan Löfvéns Industrikansler. Hör Sveriges digitala drottning.

Johannes Cullberg // Paradiset
"Stockholms mest företagsamma människa 2016" siktar på att förbättra folkhälsan i Sverige och att utmana ICA, Coop och Hemköp.

Arvid Axland // Jakten på känslan
Kundupplevelsen är den viktigaste framgångsfaktorn för ett företag. Pools grundare delar med sig av hur du kan skapa meningsfulla upplevelser.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki
tero.marjamaki@annons.se

Om Sveriges Annonsörer
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på annons.se.

Om AdDay
AdDay (tidigare Stora Annonsördagen) anordnas av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer sedan 2002. AdDay är en inspirationsdag för alla som arbetar med reklam och marknadsföring. Läs gärna mer om AdDay på Adday.se

11 maj går AdDay av stapeln, inspirationsdagen för alla som arbetar med kommunikation. Nu är de första inspiratörerna offentliggjorda.

Ulf Hermansson Samell, marknadschef på Sveriges Annonsörer.