Henrik Frenkel leder Stora Annonsördagen 2011

Henrik Frenkel blir programledare för Stora Annonsördagen 2011 som äger rum den 6 april på Münchenbryggeriet i Stockholm. Stora Annonsördagen arrangeras för tionde gången, av Sveriges Annonsörer.

– Henrik är en mycket kunnig och erfaren journalist tillika programledare. Vi är glada och förväntansfulla. Henrik levererar alltid det bästa och det kommer även Stora Annonsördagen 2011 att göra, säger Per Rosvall, projektledare för Stora Annonsördagen.

– Det är en ära att få leda Stora Annonsördagen 2011 inför cirka 500 av Sveriges främsta marknadskommunikatörer. Vi kommer bland annat att bjuda på många spännande och tunga talare från näringslivet, säger Henrik Frenkel, programledare för Stora Annonsördagen 2011.

Inom kort kommer programmet för Stora Annonsördagen 2011 att offentliggöras.

Henrik Frenkel har över 30 års erfarenhet av affärsjournalistik i press, radio och TV. Henrik har tidigare bland annat varit chefredaktör på Veckans affärer och chef för nyhetsprogrammet Aktuellt. Under sin tid på Sveriges Television startade han nyhetsprogrammet A-ekonomi. Henrik har även grundat tidningen Chef.

För mer information kontakta:
Per Rosvall, projektledare Stora Annonsördagen
E-post: per.rosvall@annons.se
Telefon: 08-545 252 37, 070-26 61 523

Henrik Frenkel, programledare Stora Annonsördagen
E-post: henrik@frenkelmedia.se

Om oss

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren