NEJ till retroaktiv återbetalning av reklamskatten

Finansdepartementet har i en promemoria föreslagit sänkt reklamskatt. Detta välkomnas av annonsörernas intresseorganisation. Däremot säger man bestämt nej till den retroaktiva återbetalning som föreslås då detta skapar administrativa problem och innebär att annonsörerna har betalt för en skatt som inte finns.

Den 21 juli överlämnar Sveriges Annonsörer sitt remissvar till Finandepartementet med anledning av departementspromemorian om sänkt reklamskatt för periodiska skrifter.

Om oss

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren